Facebook Google+ YouTube
Aktuálně textem
Anketa
Jak často sledujete naše reportáže?

Každý den (681 hl.)
 
1x za týden (262 hl.)
 
2 - 3x za měsíc (297 hl.)
 
1x za měsíc (281 hl.)
 
Méně než 1x za měsíc (303 hl.)
 

Celkem hlasovalo: 1824
Novinky webu
08.02.2018: Hledáme spolupracovníky
Hledáme externí spolupracovníky na obsazení pozic redaktor, kameraman a střihač v regionu Jičín. Praxe v oboru vítána, ale není podmínkou. Naopak spolehlivost, zodpovědnost, samostatnost a flexibilita jsou nutné! Zájemci pište na e-mail: prace@nasetelevize.cz nebo volejte 608041782.

08.02.2018: NašeTelevize.cz na YouTube.com

Všechny reportáže můžete sledovat také na kanálu YouTube. images2_60

Odkaz najdete v horním pravém rohu. Vycházíme tak vstříc těm, kteří chtějí sledovat reportáže ve vyšší kvalitě. To je možné prostřednictvím počítače nebo televize s připojením k internetu.tv1_60telefon1_60 Nyní je také možné sledovat příspěvky i na chytrých mobilních telefonech, takže teď už Vám žádná reportáž neuteče :-) Najdete zde všechny reportáže od roku 2011.


07.09.2011: Zajímavosti z Chlumce nad Cidlinou
Víte, kdo vaří nejlepší guláš? Nebo kdo jsou mistři světa v hasičském sportu? Podívejte se na reportáže z Chlumce nad Cidlinou, které nově najdete na našem webu.  
Kalendář akcí
V příštích 14 dnech není plánována žádná akce.
Vyhledávání
Nechce se vám procházet rubriky? Použijte vyhledávání!

Vyhledat text

Rozšířené vyhledávání
Registrovaný uživatel
Jméno:
Heslo:


Registrace | Info
Zapomenuté heslo

TEXTEM - Seminář o prodeji ze dvora vzbudil velký ohlas

Aktuality
Autor příspěvku: Textové zprávy
28. 03. 2011
Česká Skalice – Vzdělávací středisko Vila Čerych uvítalo v  pondělí 14. března ve svých prostorách účastníky semináře s názvem „Prodej ze dvora aneb potraviny hned z první ruky“.  Zvolené téma vzbudilo opravdu velký zájem jak ze strany zemědělců, tak i spotřebitelů z řad veřejnosti.


Co se rozumí prodejem ze dvora vysvětluje Martina Vavrdová z Centra rozvoje Česká Skalice, koordinátorka projektů Programu obnovy venkova: „Jedná se o přímý prodej zemědělských produktů, kdy se nabízené čerstvé potraviny od chovatelů a pěstitelů prodávají přímo spotřebiteli. Prodej ze dvora může probíhat – za stanovených podmínek - přímo v zemědělském podniku, tedy téměř doslova „na dvoře“, ale také v nejbližší maloobchodní prodejně nebo na tržnici. Tento způsob prodeje nabízí stále více farmářů, kteří tak reagují na rostoucí poptávku spotřebitelů i nepříznivé výkupní ceny svých komodit ze strany zpracovatelů a prodejců.“  V úvodu semináře vystoupil Ing. Miroslav Pohl, vedoucí Agentury pro zemědělství a venkov Náchod, a představil její činnost, systém práce a důležitost při sdílení informací a poskytování dotací.  Zástupkyně Krajské veterinární správy Královéhradeckého kraje MVDr. Blanka Karešová se svými spolupracovníky definovala prodej ze dvora v souvislosti s legislativními požadavky a poukázala na nejčastější problémy, se kterými se potýkají prodejci i nakupující. Zmínila příslušné komodity, jejich množství a podmínky, za kterých je lze prodávat. Při zodpovídání dotazů a diskusi vyplynulo, že legislativa je k zemědělcům poměrně přísná a že je vlastně zastaralá. Současný vývoj a rozkvět prodeje ze dvora ji předběhl, a proto by toto téma měly aktuálně řešit příslušné instituce a zákonodárci.    Ing. Jaroslav Munzar, zástupce firmy Diana Seven a.s., představil farmářskou tržnici v Trutnově – Poříčí a vysvětlil systém jejího fungování v praxi. Od loňského roku se zde s úspěchem prodávají zemědělské produkty, jako např. ovoce, zelenina, květiny, med, kozí sýry, pekařské výrobky, ovocné mošty a šťávy, čerstvá vejce, kravské mléko, jogurty, med aj.  O své zkušenosti se podělil i pan Bronislav Prokop z Chvalkovic, regionální producent medu.  Potvrdil, že mezi lidmi je o med stále větší zájem a i přes navýšení počtu úlů jeho nabídka často nestačí pokrýt poptávku. Zmínil se o podmínkách prodeje, kvality a označování medu.  Kristian Burda – organizátor klubu Bedýnky v Hradci Králové - představil systém tzv. bedýnkování. Jedná se o způsob, jak získat čerstvé produkty přímo od místních zemědělců. Bedýnky se každý týden naplní zeleninou, ovocem a doplňkovým sezónním sortimentem (houby, ořechy, bylinky) a připraví se spotřebitelům k odběru. Velmi důležitá je zde kvalita dodávaného zboží a je vidět, že zákazníci ji umí ocenit, protože zájem o bedýnky je veliký. Oblibě se těší zejména ten způsob, kdy bedýnka nemá pevně stanovený obsah a spotřebitel si sám vybere a objedná z nabízeného sortimentu.  Zástupkyně občanského sdružení Bokouš informovala o aktuálně připravovaném zahájení provozu pravidelných farmářských trhů pod širým nebem na náměstí v České Skalici. Od soboty 16. dubna 2011 zde budou trhy probíhat každou sobotu.  Podle velkého zájmu o tuto problematiku je nejen organizátorům semináře jasné, že zájem konzumovat zdravé a čerstvé potraviny se známým původem mezi našimi spotřebiteli stále narůstá a to je velice dobře. Je správné věnovat pozornost tomu, co jíme, a navíc ještě podporovat místní producenty, kteří jsou významným prvkem rozvoje českého venkova.  Některé prezentace ze semináře, kde můžou zájemci najít další informace, podrobnosti a kontakty jsou k dispozici na stránkách www.centrumrozvoje.eu. Aktivita se konala v rámci projektu Kapka 21, spolufinancovaného Státním fondem životního prostředí a v rámci Programu obnovy venkova, podpořeného Královéhradeckým krajem.  

Helena Hamanová a Iljana Beránková, CRČS

Doporučujeme